Κυπριακή Δημοκρατία
Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Βερολίνο

Εκδηλώσεις


«Ημέρες κατά της λήθης»
14/09/2006


08.03-14.03.2006 «Ημέρες κατά της λήθης» Εκδηλώσεις για την Κύπρο στην πόλη Βάϊσσενφελς


08.03 Διάλεξη από τον καθηγητή Δρα Heinz A. Richter, με θέμα «Κύπρος: Divide and rule and – quit. Η κυπριακή διένεξη ως αποτέλεσμα της βρετανικής αποικιακής πολιτικής»

09.03 Η διάλεξη επαναλήφθηκε στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας

10.03 Eγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας «Κύπρος – Ανθρωποι και τρόπος ζωής»

10.03. Κοντσέρτο με μουσικά ιστορικά όργανα

11.03 Θέατρο Μαριονεττών «Aristo-funny»

12.03 Διάλεξη με διαφάνειες από τον Ανδρέα Χαραλάμπους (ΚΟΤ)

Η έναρξη σειράς πολιτιστικών/πολιτικών εκδηλώσεων για την Κύπρο στην πόλη Βάϊσσενφελς πραγματοποιήθηκε στις 08.03 με διάλεξη από τον καθηγητή Δρα Heinz A. Richter. Η διάλεξη επαναλήφθηκε στις 09.03 στο Πανεπιστήμιο της Λειψία.

Οι εκδηλώσεις αυτές διοργανώθηκαν σε συνεργασία με το πολιτιστικό τμήμα της πόλης Weissenfels και το Πολιτιστικό γραφείο της Πρεσβείας της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Βερολίνο.

Στις 10.03 ο Πρέσβης της Κύπρου στο Βερολίνο, κ. Λεωνίδας Σ. Μαρκίδης, πραγματοποίησε, από κοινού με τον Πρώτο Δήμαρχο της πολής, κ. Manfred Rauner, τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας «Κύπρος – Ανθρωποι και τρόπος ζωής», σε ειδικό χώρο τράπεζας που βρίσκεται απέναντι από το Δημαρχείο της πόλης.

Το κοντσέρτο με ιστορικά μουσικά όργανα με την Ευγενία Κάνθου και τον Michael Freimuth, που πραγματοποιήθηκε στις 10.03.2006, αποτέλεσε το αποκορύφωμα των εκδηλώσεων. Οι δύο μουσικοί εκτέλεσαν ντουέτα με κομμάτια για ρομαντική κιθάρα των συνθετών Franz Schubert, Johann Kaspar Mertz, Fernando Sor και Mauro Giuliani. Ο Michael Freimuth εκτέλεσε επίσης σόλο κομμάτια μπαρόκ για θεόρπη της περιόδου 1600-1720, του συνθέτη Robert De Visée, καθώς επίσης και κομμάτια για μπαρόκ λαούτο του συνθέτη Silvius Leopold Weiss 1686-1750, από χειρόγραφα που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα στη Βιέννη.

Η πόλη Βαίσσενφελς, με την μουσική της παράδοση, και ειδικά η εκκλησία στο παλάτι του Δούκα της πόλης που χρονολογείται από το 1694, αποτέλεσαν ιδανικό χώρο για την ερμηνεία των κομματιών.


Aρθρο που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Weißenfels/MZ, 12.03.06
Μετάφραση από τα Γερμανικά

Ένα ντουέτο μεταφέρει το ακροατήριο στον ονειρεμένο κόσμο της μουσικής

Κυπριακές Ημέρες: Ιστορικά όργανα ηχούν στο παλάτι της Heike Riedel

„Βάϊσσενφελς: Οι διοργανωτές δεν είχαν υπερβάλει με τα λεγόμενά τους. Την Παρασκευή το βράδυ, η Ελληνοκύπρια κιθαρίστρια Ευγενία Κάνθου, μαζί με τον Michael Freimuth, κατόρθωσαν, σε κοντσέρτο τους στο κάστρο του Δούκα στο Βάϊσσενφελς, να μεταφέρουν με τη μουσική της κιθάρας τους το ευρύ ακροατήριο σ’ ένα κόσμο του ονείρου. Παίζοντας τα ιστορικά αυτά όργανα, παρήγαγαν με συναίσθημα μουσικούς τόνους που πότε ηχούσαν ζωηρά, πότε οδηγούσαν σε περισυλλογή.

Σε όσους γνωρίζουν την Κύπρο, οι δύο καλλιτέχνες μπόρεσαν, με τη μουσική τους, να ξυπνήσουν ξανά εικόνες του νησιού αυτού, που βρίσκεται στην ανατολική Μεσόγειο. Όμως και για το υπόλοιπο κοινό, που δεν είχε τις αναμνήσεις από την Κύπρο, η μουσική αυτή με τους ασυνήθιστους απαλούς και μελωδικούς τόνους μπόρεσε να αποτελέσει πηγή κάθαρσης.

«Η μουσική είναι μια ιδιαίτερη γλώσσα», ανέφερε κατά την έναρξη του κοντσέρτου ο Πρέσβης της Κύπρου, κ. Λεωνίδας Σ. Μαρκίδης. «Είναι σε θέση να συμβάλει στην κατανόηση ανάμεσα στους λαούς». Ο Πρέσβης της Κύπρου χαρακτήρισε επίσης τη μουσική, η οποία παρουσιάσθηκε στα πλαίσια των εκδηλώσεων «Ημέρες κατά της λήθης» στο Βάϊσσενφελς, ως ένα ιδιαίτερο τρόπο ψυχαγωγίας, που ταυτόχρονα επισύρει την προσοχή στο μέχρι σήμερα άλυτο πρόβλημα της διένεξης μεταξύ του ελληνικού και του τουρκικού μέρους του νησιού.

Στο κοντσέρτο εκτελέσθηκαν έργα των Franz Schubert (1797 έως 828), Robert de Visée (1600 έως 1720), Johann Kaspar Mertz (1806 έως 1856), Fernando Sor (1778 έως 1839), Silvius Leopold Weiss (1686 έως 1750) και Mauro Giuliani (1781 έως 1829).

Από τους δύο πεπειραμένους καλλιτέχνες περισσότερη τεχνική απαιτούσαν τα όργανα, με τα οποία εκτελούσαν τα κομμάτια αυτά, απ’ότι τα ίδια τα μουσικά κομμάτια. Τα δύο μουσικά όργανα, π.χ., απαιτούσαν μακρόχρονο και προσεκτικό κούρδισμα, πριν να ξεκινήσουν να παίζουν και ο Michael Freimuth έπρεπε μάλιστα στο διάλειμμα να τοποθετήσει μια νέα χορδή στην κιθάρα του, πράγμα που, όμως, ούτε από τον ίδιο, ούτε από την Ευγενία Κάνθου δε μπόρεσε να αφαιρέσει τη ψυχραιμία. Την αγωνία που προηγήθηκε μπορούσε να αντιληφθεί κανείς μόνο από τη χαρά στα πρόσωπά τους, όταν καταχειροκροτήθηκαν στο τέλος του επιτυχημένου αυτού κοντσέρτου.

Ο Freimuth ανήκει στους περιζήτητους σολίστες και εκτελεστές Continuo στη φλογέρα μπαρόκ, τη θεόρμπη και την κιθάρα. Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει κομμάτια από την πρώϊμη Αναγέννηση μέχρι τα τραγούδια του Ρομαντισμού. Στους δασκάλους του συγκαταλέγονται ο Karl scheit, ο Konrad Ragossnig και ο Konrad Junghänel. Από τον Konrad Ragossnig απεκόμισε επίσης και η Ευγενία Κάνθου σημαντικές καλλιτεχνικές και παιδαγωγικές γνώσεις. Σπούδασε κιθάρα με δάσκαλο τον Karl Scheit και σύνθεση με δάσκαλο τον Friedrich Neumann στη Βιέννη και απεκόμισε το πτυχίο σολίστα με ιδιαίτερη διάκριση.“





Διαδικτυακή Πλατφόρμα για εγγραφή Κυπρίων Πολιτών

Παράνομη εκμετάλλευση περιουσιών στα κατεχόμενα

Σημαντική ενημέρωση αναφορικά με επισκέψεις στα κατεχόμενα από την Τουρκία εδάφη της Δημοκρατίας

investment

ypex

government

pio