English | Български
Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Σόφια Λογότυπο: Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Σόφια
       Εμβλημα της Κυπριακής Δημοκρατίας
 ΚΥΠΡΙΑΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Αρχική Σελίδα | Συνήθεις Ερωτήσεις | Χάρτης Πλοήγησης | Συνδέσεις | Επικοινωνία 

Αναζήτηση: Search
Ειδική Αναζήτηση          

Προξενικές Υπηρεσίες
ΕκτύπωσηΕκτύπωση


English   Български

Απαιτούμενα έγγραφα για την έκδοση θεώρησης εισόδου


Αίτηση για Θεώρηση Εισόδου και Απαιτούμενα Έγγραφα

1. Οι
αιτήσεις πρέπει να υποβάλλονται αυτοπροσώπως. Όμως, για άτομα που διαμένουν σε απόσταση πέραν των 200 μιλίων (300χλμ) από το Προξενείο, οι αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται με καταχωρημένη παράδοση, εσωκλείοντας συστημένο φάκελο ειδικής παράδοσης με διεύθυνση επιστροφής για την ασφαλή επιστροφή του διαβατηρίου και των εγγράφων.
2. Συμπληρωμένο έντυπο αίτησης υπογεγραμμένο από τον αιτητή (ή τον νόμιμο κηδεμόνα στην περίπτωση ανηλίκου) με δύο συνημμένες φωτογραφίες μεγέθους διαβατηρίου.
3. Το εθνικό διαβατήριο με ισχύ τουλάχιστο τριών μηνών πέραν από την ισχύ της αιτούμενης θεώρησης. Οι επισκέπτες οι οποίοι επιθυμούν να εξασφαλίσουν θεώρηση, συμβουλεύονται να έχουν στην κατοχή τους διαβατήριο με ισχύ τουλάχιστο έξι μηνών πέραν της προτιθέμενης περιόδου παραμονής.
4. Η θεώρηση για την χώρα προέλευσης πρέπει να ισχύει τουλάχιστο τρεις μήνες πέραν της ισχύος της προτεινόμενης περιόδου παραμονής.
5. Προκαταρτική κράτηση ή Δρομολόγιο ταξιδιωτικών διευθετήσεων (ταξίδι μετ’επιστροφής με καθορισμένες ημερομηνίες) είναι απαραίτητα. Τα εισιτήρια δεν πρέπει να αγοράζονται προτού εκδοθεί η θεώρηση.
6. Κράτηση ξενοδοχείου εκ των προτέρων η οποία να αποστέλλεται με φαξ από τον Διευθυντή του Ξενοδοχείου.
7. Αν η επίσκεψη γίνεται για επαγγελματικούς σκοπούς, πρέπει να παρουσιαστεί
επίσημη επιστολή πρόσκλησης από Κυπριακή εταιρεία.
8. Αν η επίσκεψη γίνεται σε φίλους ή συγγενείς, να παρουσιάζεται επιστολή πρόσκλησης από αυτούς με πλήρη διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου και επάγγελμα στην Κύπρο (πιστοποιημένο έντυπο
Ανάληψης Ευθύνης δεόντως συμπληρωμένο και υπογραμμένο από το άτομο που φιλοξενεί).
9. Αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι υπάρχουν επαρκείς πόροι για την κάλυψη των εξόδων της προτιθέμενης παραμονής στην Κύπρο, π.χ. τραπεζικές καταστάσεις, ή ταξιδιωτικές επιταγές (πιστωτικές κάρτες μπορούν να γίνουν δεκτές ως συμπληρωματικές των τραπεζικών καταστάσεων και μόνο με πρόσφατη κατάσταση η οποία να επιβεβαιώνει το πιστωτικό όριο. Παρακαλούμε σημειώστε ότι τα μετρητά δεν θεωρούνται ως αποδεκτή απόδειξη.).
10. Πρόσφατη (λιγότερο του μηνός) επίσημη επιστολής από τον εργοδότη, απευθυνόμενη στο Κυπριακό Προξενείο με αποδείξεις σχετικά με τον εβδομαδιαίο ή μηνιαίο μισθό. Αν είναι αυτοεργοδοτούμενος, επιστολή από το δικηγόρο, το λογιστή ή τον τραπεζίτη του αιτητή. Αν είναι φοιτητής στη χώρα που βρίσκεται το Προξενείο, πρωτότυπη επιστολή από την σχολή ή το Πανεπιστήμιο, απευθυνόμενη στο Κυπριακό Προξενείο, που να επιβεβαιώνει το καθεστώς /παρουσία και τη διάρκεια του κύκλου σπουδών.
11. Το Προξενείο μπορεί επίσης να ζητήσει αντίγραφο Τραπεζικής Εγγυητικής Επιστολής για τη διάρκεια της παραμονής του επισκέπτη στην Κύπρο, από το άτομο που θα τον φιλοξενήσει, προς κάλυψη των πιθανών εξόδων επαναπατρισμού.

12. Αύξηση Τελών Θεώρησης: Το ποσό καταβάλλεται με την υποβολή της αίτησης για θεώρηση και δεν επιστρέφεται σε περίπτωση απόρριψης.

Στις 28/05/2019, βάσει των ενταξιακών της δεσμεύσεων, η Κυπριακή Δημοκρατία υπέβαλε δήλωση ετοιμότητας για ένταξη στο Χώρο Σένγκεν.

Σε συνέχεια Αξιολογήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2019 καθώς και σχετικών συστάσεων που ακολούθησαν, για ευθυγράμμιση με το κεκτημένο Σένγκεν και πλήρη εφαρμογή του Άρθρου 16 του Κώδικα Θεωρήσεων, από 1η Δεκεμβρίου 2022 τα τέλη θεωρήσεων εισόδου αυξάνονται ως εξής:

Τύποι Θεώρησης

Θεώρηση Διέλευσης μέσω Αερολιμένα (category A) 80 ευρώ

Θεώρηση βραχείας διαμονής μονής και πολλαπλών εισόδων (1-90 μέρες) (Category C) 80 ευρώ

Παιδιά μεταξύ 6-12 ετών 40 ευρώ

Παιδιά κάτω των 6 ετών 0 ευρώ

Θεώρηση που εκδίδεται στα σύνορα (Category C) 80 ευρώ

Υπήκοοι των χωρών:

Αλβανία* ⃰, Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Λευκορωσία, Βοσνία Ερζεγοβίνη*, Γεωργία* ⃰, Μολδαβία*, Μαυροβούνιο*, Βόρεια Μακεδονία* ⃰, Σερβία* ⃰, Ουκρανία*  35 ευρώ

*Τέλος θεώρησης μόνο για κατόχους μη βιομετρικών διαβατηρίων

Οι κάτοχοι βιομετρικών διαβατηρίων δεν χρειάζονται θεώρηση εισόδου



2.    ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.docx1.   POLICY NOTICE.docxVIS visa.docx

National Visa Information System (N-VIS)

Technology can play a key role in improving and reinforcing external borders. Over the past years, Cyprus has been operating a large-scale IT system (N.VIS) for collecting and processing visa applications.

What is VIS?

The National Visa Information System (N.VIS) allows the Ministry of Foreign Affairs, to processes data and make decisions relating to applications for short-stay visas to visit, or to transit through, the Republic of Cyprus. For this purpose, the N.VIS is connected to the stop-list of the police. At this stage 38 Embassies and Consulates use the N.VIS.

What is the purpose of VIS?

(a) The N.VIS enables the Ministry of Foreign Affairs to check if a visa applicant is filed as a forbidden immigrant in the national stop-list.
(b) It enables border guards to verify that a person presenting a visa is its rightful holder.
(c) It assists in preventing, detecting and investigating terrorist offences and other serious criminal offences.

How does it work in practice?

Visa applications are submitted in paper form. In some countries, visa applications are submitted to External Service Providers (ESPs) who then forward them to the contracted local Cypriot Embassy/ Consulate. Once the applicant’s details are entered in the N.VIS, a number of checks are run including for determining if the applicant is filed in the national stop-list as an illegal immigrant. Clear of all checks, the visa is issued to the applicant.

Who can access VIS?

Access to VIS data has only authorized personnel of the Ministry of Foreign Affairs for the purpose of visa application management. Competent visa authorities (the Police) may use the VIS for the purpose of examining applications at the points of entry and/ or for Visa extension at District Police Immigration Offices.

The authorities responsible for carrying out checks at external borders and within the national territories have access to query the VIS for the purpose of verifying the authenticity of the visa.

Legal Background

The main acts constituting the N.VIS legal framework are:

· Regulation (EC) No 767/2008 of the European Parliament and of the Council of 9 July 2008 concerning the VIS and the exchange of data between Member States on short- stay visas (VIS Regulation), OJUE L 218,13.8.2008, p. 60.
· Council Decision 2008/633/JHA of 23 June 2008 concerning access for consultation of the VIS by designated authorities of Member States and by Europol for the purposes of the prevention, detection and investigation of terrorist offences and of other serious criminal offence, OJUE L218,13.8.2008, p. 129.

How is my data in VIS protected?

All personal data processed in relation to visa application management are protected by the European Union data protection legislation (The General Data Protection Regulation - GDPR) and the implementing national data protection legislation. Access to N.VIS data is limited to authorized staff in the performance of their tasks. They must ensure that the use of N.VIS data is limited to that which is strictly necessary, appropriate and proportionate for carrying out their tasks.

Although VIS is not accessible from the internet, any person has the right to be informed about his/her data in the VIS. Any person may request that inaccurate data about him/her is corrected and unlawfully recorded data is deleted.

The lawfulness of processing N.VIS personal data is supervised by the Commissioner for Personal Data Protection who is the National Supervisory Authority.

What are my rights?

Each individual has the following rights regarding the processing of their personal data in the N.VIS:

· the right to ask about the data relating to them in the VIS,
· the right to request that inaccurate data relating to them in the VIS be corrected,
· The right to submit a complaint to the Commissioner for Personal Data Protection.

Whom can I contact for more information?

The Ministry of Foreign Affairs has appointed a Data Protection Officer (DPO) who can advise data subjects in relation to the exercise of their rights. The DPO can be contacted at dpo@mfa.Qov.cv.



Κατεβάστε το αρχείο Word VIS visa.docx (Μέγεθος Αρχείου:15,76Kb)
Κατεβάστε το αρχείο Word 1. POLICY NOTICE.docx (Μέγεθος Αρχείου:15,15Kb)
Κατεβάστε το αρχείο Word 2. ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.docx (Μέγεθος Αρχείου:16,53Kb)



Αρχή της σελίδας

© 2007 - 2024 Κυπριακή Δημοκρατία, Υπουργείο Εξωτερικών,
Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Σόφια
Αρχική Σελίδα | Κυβερνητική Πύλη Διαδικτύου | Αποποίηση | Υπεύθυνος Διαδικτυακού Τόπου